Monday, September 21, 2009

後不見來者

日本的確已成明日黃花!想年輕時正處其最顛峰年代,香港人的哈日程度絕非今日年輕人所能想像 - 不止於流行文化層面,八十年代由經濟以至日常生活日本無不舉足輕重,回想當年大丸、松板屋、三越以至後來的崇光幾乎佔據半個銅鑼灣已可蓋其餘;


有云文化是國力的伸延,九十年代日本經濟急速下滑,後來者的光茫已不及上一代的壓倒性,但其時文化界卻冒起一位大智若愚的人物臼井儀(義)人獨木支大廈!

說起來老頭也算是較遲才參研其大作《蠟筆小新》,當看到原來臼井早於1990年已發表該大作不禁咦了一聲,回想當年可完全沒有相關印象;

《蠟筆小新》有如上等茶葉一樣,初啖時完全沒有劣茶平板而霸道的濃烈味道,而是呷下後細細品嚐才慢慢回甘,更是愈嚐愈有味道!多少人因《蠟筆小新》看似通俗的外表、又或因其以漫畫的表達形式便故作高深、看也不看便棄之敝屣,實如千里馬在眼皮底下經過而不見!

若是江山代有人材出,單單失去一個人也「不算什麼」,若能新人勝舊人總體仍會向上 - 日本的問題正是後不是來者,如秦始皇一去秦國旋即崩潰一樣,失了臼井儀人而不見能替代者,繼經濟破敗後日本文化亦從此衰矣!

伸延閱讀:《蠟筆小新》大智慧!

9 comments:

  1. 其實臼井儀人有這麼多像你一樣了解他的讀者,想信他泉下有知都會感到安慰的.

    ReplyDelete
  2. 另外,有無發覺不同報張用的臼井儀人的相片都不同? AM730相片中的臼井儀人是較清瘦的,而頭條日報中的臼井儀人則是較肥的.而且面貌也不相同,奇怪?

    ReplyDelete
  3. 你講臼井儀人後無來者, 但同儕中我諗起鳥山明, 對鳥君是貶是褒, 視乎大家怎去想吧!

    ReplyDelete
  4. 較肥的是黑田征太郎...仍在生的,
    無緣無故被傳媒殺了XD

    ReplyDelete
  5. Jimmy兄:不止小弟的睇法(見上一篇《小新》只提《IQ博士》而不提龍珠,還有作者亦已作古的《叮噹》),甚至鳥山明本人都對後期的《龍珠》落於形式化而有所遺憾,當然小弟更極端,覺得早期的龍珠也不及《IQ博士》,而且鳥山明退休多時了!

    ReplyDelete
  6. 你們在報紙上看的臼井儀人照片並非他本人, 他為人平時作風低調. 並不喜歡暴光. 相信見過他本人的朋友,並不多.
    之所以日本漫畫, 甚至是科技發展等後無來者的原因. 我舊老細曾經同我講過. 自從來到中國工作之後,見到呢一代中國人不斷進步. 不斷努力, 發憤向上. 不怕辛苦, 就想起當年的日本人都係一樣, 做事認真, 要求高, 有輸咗再嚟過嘅精神, 不屈不撓. 呢啲工作嘅態度, 喺現在呢班日本年青人身上已經揾唔到. 日本呢代太平和, 所以造成了他們得過且過嘅心, 做咗就算, 佢哋唔會好似中國噤, 唔做冇得食. 生活必需, 也是由父母無限供應. 看見呢一代日本小朋友生活有多奢侈. 一生出嚟就唔使諗, 唔使做嘅話, 那何來會有進步. 我老細係日本人, 都搖頭說日本呢一代無希望.
    或者對我嚟講, 會係一件好事嚟, 因為佢哋會冇噤變態, 喺工作上, 我會舒服得多.
    其實唔好講一般庶民, 睇到近呢10年, 日本首相如走馬燈噤轉, 各首相都不知民間疾苦. 思想行為幼稚. 試想想, 連一個管理者都不能登大雅之堂,發揮管治力量, 搞好自己國家的話.他們豈敢再要求進步呢. 日本經濟不斷倒退.要求進步已經係妄想. 我想佢哋依家年經一代, 最擔心嘅, 只係自己供出嚟嘅年金(mpf), 到自己60歲時候, 有冇得攞返咋.

    ReplyDelete
  7. melomelomelody兄:若老兄你將唔蝕死都偷笑既MPF計入退休計劃,小心到時失算!

    ReplyDelete
  8. 齋老兄, 首先, 我唔係大哥. 我好似唔係第一次同你講啦.

    日本嘅年金 (mpf) 仲衰過香港, 香港都話有機會攞返少少, 但日本嘅情況, 係供咗出去都有可能冇得攞. 佢哋係旨意年輕一代攞錢出嚟, 供養老一代. 日本依家人口老化. 情況仲差過香港.

    ReplyDelete
  9. 再講返後無來者嘅原因, 雖然日本有足夠嘅學校同資源訓練後繼者, 但經濟唔穏定, 有邊個夠胆叫啲仔女學畫公仔?

    而香港, 有啲人鍾意畫公仔,都冇乜學校配套配合. 又冇資助, 有邊個會去做呀??
    喺香港,我只係覺得演藝學院,算得上係較為似樣嘅藝術訓練學校. 其他就唔多覺囉.

    ReplyDelete